We helpen je graag

Via de chat kunnen we snel antwoord geven op je vragen. Maar misschien vind je het antwoord nog sneller bij de veelgestelde vragen hieronder!

Een boek kopen

Alles over kopen, betalen, verzilveren en onze 30 dagen geld terug garantie zonder vragen.
Hoe koop ik een boek?
Je koopt een boek eenvoudig online in onze webshop. Na de betaling kan je de voucher met persoonlijke code downloaden. Daarnaast ontvang je ook een e-mail met de persoonlijke code zodat je direct aan de slag kan.
Waarmee kan ik betalen?
Je kan betalen met iDeal, Bancontact en de bekende credit cards. Je rekent af via één van de grootste betaaldiensten zodat al je betalingen veilig zijn.
Hoe werkt de 30 dagen geld terug garantie?
Heel eenvoudig: stuur ons een bericht met de chat op de site of per e-mail. We storten daarna direct het aankoopbedrag terug. Afhankelijk van je bank of creditcardmaatschappij kan het even duren voor het geld op je rekening staat.
Hoe verzilver ik mijn voucher
Kies login in het menu en klik vervolgens op verzilveren. Vul je persoonlijke code in om je boek te openen. Het makkelijkste is om de code in de e-mail te kopiëren.
Kan ik een boek cadeau geven?
Je kan gewoon een boek kopen en de mooie digitale voucher cadeau doen. De digitale voucher kan je direct of met de link in je e-mail downloaden. Uiteraard kan je de voucher ook afdrukken.
Kan ik meerdere exemplaren van mijn boek bestellen?
Je koopt eerst één boek. Wanneer je het babyboek met jouw foto's gemaakt hebt dan bestel je deze ook gewoon. Laat ons er voor en direct na je bestelling even via de chat of e-mail weten dat je meer exemplaren wilt. Dan regelen we dat!
Komen er nog meer boeken?
Ja, is het korte antwoord! Je kan nu kiezen uit het newborn of babyboek maar een dreumes, peuter, kleuterboek komen eraan! Dus wil je al je boeken maken met mooi design dan ben je bij Kroost op het juiste adres :)

Een boek maken

Hoe je een boek maakt met de online boekmaker
Met welke computer en browser maak ik een boek?
Een Kroost babyboek maak je online op je computer (PC, Mac en laptop). Je hoeft geen software te downloaden want de Kroost app werkt gewoon in je webbrowser. Wel zo handig!

Eén maar-tje: een babyalbum maak je met een recente webbrowser zoals:
  • Google Chrome
  • Apple Safari
  • Microsoft Edge
We gebruiken de nieuwste webtechniek om het jou zo eenvoudig mogelijk te maken, vandaar. Andere webbrowsers kunnen ook goed werken maar dat is niet gegarandeerd. Internet Explorer werkt zeker niet. Ook kan je geen boek maken op een tablet of smartphone.
Hoe lees ik foto's in?
Verzamel al je foto's van je mobiel, camera en computer. Zet ze in één map op je computer en lees ze in in de boekmaker. Het inlezen van al je foto's gaat razendsnel, zodat je direct aan de slag kunt met je boek.
Mijn boek opslaan. Hoe doe ik dat?
Alle foto's die je in het boek sleept worden direct en automatisch opgeslagen. Daar hoef je dus niets voor te doen. Zo gaat er niets verloren.
Kan ik een ander design kiezen?
Jazeker! Het maakt niet uit welk design je hebt gekocht. In de Kroost app kan je altijd elk design kiezen. Dat is pas keuze vrijheid.

En als je van design wisselt dan gaat er niets verloren. Alle foto's en teksten in het boek blijven gewoon op hun plek staan. Dat is wel zo makkelijk.
Hoe lang mag ik er over doen om mijn boek te maken?
Zo lang als je wilt.
Waarom moet ik foto's inlezen als ik weer inlog?
Alleen de foto's die je in het boek hebt geplaatst, worden bij ons opgeslagen. Zo blijven alle foto's echt van jou. Jouw privacy vinden wij echt belangrijk.

Ga je later nog een keer aan de slag dan start je eerst weer met het inlezen van je foto's.
Hoe werk ik verder aan mijn boek?
Kies daarvoor log in in het menu.

De bezorging van je boek

De ins en outs hoe wij het boek naar jou verzenden
Naar welke landen is de verzending gratis?
We sturen je boek gratis op naar Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, , Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Engeland, Italië, Portugal en Spanje.
Hoe snel ontvang ik mijn boek?
Binnen 5 werkdagen ontvang je je boek op het opgegeven adres. Een voorbeeld: als je een boek op maandag maakt dan ontvang je 't uiterlijk op zaterdag.
Hoe ontvang ik mijn boek?
Je ontvangt het boek in de brievenbus. Uiteraard verpakt in een stevige wikkel zodat alles mooi blijft. Je hoeft dus niet thuis te blijven. Bestel je twee of meer boeken tegelijk, dan wordt het als een pakketje verstuurd.
Kan ik een boek retour sturen?
Als je het boek beschadigd ontvangt of als het boek een productiefout heeft dan verzorgen wij een nieuw exemplaar voor je. Neem hiervoor contact met ons via de chat of e-mail.

Maar anders is dat helaas niet mogelijk omdat het een persoonlijk product is.
Mijn boek is beschadigd en nu?
Als je het boek beschadigd ontvangt of als het boek een productiefout heeft dan verzorgen wij een nieuw exemplaar voor je. Neem hiervoor contact met ons via de chat of e-mail.

De overige zaken

Als laatste maar niet minder belangrijk
Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Je kunt contact met ons opnemen via de chat of e-mail. Wij geven je zo snel mogelijk antwoord.
Privacy
Kroost gaat zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens, foto's en teksten. We streven er naar zo min mogelijk gegevens van je op te slaan. Alleen de foto's die in het boek staan, slaan we op voor het drukken van je boek. Kroost deelt zeker geen gegevens voor marketing doelen met derden.