Dit zijn onze algemene voorwaarden. Deze zijn, samen met de verwijzingen die ze bevatten, van toepassing op elke overeenkomst die wij, Kroost (met KvK-nummer: 71275339), met jou sluiten.
Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet ons een bericht via deze website te sturen of per post: Kroost, Studio 2.Z.8, Europalaan 500, 3526 KS Utrecht. Wij hebben het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. Je stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op onze overeenkomst van toepassing zal zijn.
Artikel 1 - Producten
Wij verkopen gepersonaliseerde babyboeken en daar aan gerelateerde producten.
Artikel 2 - Registratie
Je dient je te registreren om een product te bestellen. Je moet hiervoor persoonlijke gegevens aan ons verstrekken. Wij beschermen je persoonlijke gegevens goed; zie ook onze Privacy Statement. Gebruik een sterk wachtwoord voor je account en geef je wachtwoord nooit aan anderen. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventueel misbruik van je account.
Artikel 3 - Content
Voor het maken van een boek lever je zelf foto's en teksten aan. Deze content moet altijd gerelateerd zijn aan het onderwerp van Kroost: kinderen en het gezin. Kroost houdt zich het recht voor om aangeleverd materiaal te controleren en te verwijderen als het aanstootgevend, beledigend, onwettig, misleidend of schadelijk is. Ook houden we het recht voor om een bestelling niet te leveren met content die aanstootgevend, beledigend, onwettig, misleidend, schadelijk of niet gerelateerd aan het onderwerp van Kroost is. In dat geval heb je ook geen recht op restitutie van betaling en zal het (digitale) boek worden vernietigd.
Artikel 4 - Betalingen
De prijs van de producten staan aangegeven op onze website en de bestelmodule van onze boekmaker.
Artikel 5 - Leveringen
Wij leveren alleen in Nederland. Wij leveren het product af op het adres dat je bij de bestelling hebt opgegeven. Je kunt het adres niet meer wijzigen als wij het pakket al hebben verzonden. We leveren de bestelling binnen 7 werkdagen na plaatsing van de bestelling.
Artikel 6 - Bedenktijd aankoop
Kroost geeft je een bedenktijd van 30 dagen op je aankoop. Dat wil zeggen dat je tot en met 30 dagen na aankoop je aankoopbedrag terug krijgt, onder beperkte voorwaarden.
Als de aankoop gedeeltelijk wordt gerefund en er is gebruik gemaakt van een actie dan vindt verrekening plaats op basis van de prijzen zonder actiekorting. Voorwaarde voor gepersonaliseerde producten is dat het product nog niet in productie is genomen. Voorwaarde voor niet-gepersonaliseerde producten is dat de ontvangen producten eerst retour gestuurd moeten worden. Stuur daarom eerst een e-mail naar service@kroost.nl. Nadat je van ons een bevestiging hebt ontvangen, moet je het product binnen 14 dagen terugsturen. Als wij het product hebben ontvangen, storten wij binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag terug en betalen wij de kosten van de terugzending. De kosten van de retournering vergoeden wij tot een maximum van €6,75. Tijdens de termijn die je hebt om te bedenken of je het product wilt houden, moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Artikel 7 - Retour
Gepersonaliseerde producten kunnen niet retour worden gezonden. Bij beschadiging door levering of bij een productiefout kan je gebruik maken van de garantieregeling.
Artikel 8 - Garantie
Als je het product beschadigd ontvangt of het product heeft een productiefout dan heb je kosteloos recht op een identiek vervangend product. De garantie geldt tot 1 maand na aankoopdatum. Ontvangt je het product met een beschadiging maak dan een foto van de verpakking en beschadiging. Als je aanspraak wilt maken op de garantie stuur dan een e-mail naar service@kroost.nl. Nadat je van ons een bevestiging hebt ontvangen, moet je het product binnen 14 dagen opsturen. Als wij het product hebben ontvangen, sturen wij een identiek vervangend exemplaar of storten wij binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag terug en betalen wij de kosten van de terugzending. De kosten van de retournering vergoeden wij tot een maximum van €6,75 . Tijdens de termijn die je hebt om te bedenken of je het product wilt houden, moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Artikel 9 - Aansprakelijkheid
Wij zijn niet aansprakelijk voor de schade die veroorzaakt is door gebruik van een product. Dit geldt niet als die schade is ontstaan door onze opzet, grove nalatigheid of bewuste roekeloosheid. Je recht op schadevergoeding zal in ieder geval maximaal het bedrag zijn van het bestelde en betaalde product.
Artikel 10 - Bewaartermijn
De gegevens van digitale producten, zoals bijvoorbeeld babyboeken, worden minimaal 1 jaar bewaard na de eerste aanmaakdatum van het product in je account. Als een digitaal product na 1 jaar niet is besteld, dan behoudt Kroost zich het recht voor alle persoonlijke gegevens, zoals foto's, teksten en instellingen, van het digitale product permanent te verwijderen. De gebruiker heeft in dat geval geen recht op een vergoeding in welke vorm dan ook. Als een digitaal product is besteld, dan worden de gegevens minimaal 3 jaar bewaard. Na de minimale bewaartermijn behoudt Kroost zich het recht voor alle persoonlijke gegevens, zoals foto's, teksten en instellingen, van het digitale product permanent te verwijderen. De gebruiker heeft in dat geval geen recht op een vergoeding in welke vorm dan ook. Wanneer Kroost tot verwijdering van gegevens overgaat dan zal de gebruiker 1 (één) maand van te voren bericht ontvangen op het e-mailadres van het account. De gebruiker kan dan verzoeken een kopie van de persoonlijke gegevens te ontvangen.
Artikel 11 - Intellectuele eigendomsrechten
Alle intellectuele eigendomsrechten (zoals: auteursrechten, beeldmerken, woordmerken) op onze teksten, foto's, beelden en andere materialen, zijn ons eigendom (of hebben wij in beheer met toestemming van de rechthebbende). Je gebruik mag hier geen inbreuk op maken. Dit geldt uiteraard niet voor jouw eigen beeldmateriaal en teksten.
Artikel 12 - Klachtenregeling
Als je een klacht hebt over de uitvoering van de overeenkomst, dan horen wij dat graag. Stuur je klacht dan zo snel mogelijk (en zo volledig mogelijk omschreven) naar service@kroost.nl. Wij zullen je klacht afhandelen uiterlijk binnen 14 dagen nadat we de klacht hebben ontvangen. Als we de klacht niet onderling kunnen oplossen, ontstaat er een geschil dat valt onder de geschillenregeling.
Artikel 13 - Geschillenregeling
Op deze algemene voorwaarden en de overeenkomsten die wij met jou sluiten is het Nederlands recht van toepassing. In het geval van een geschil is de rechter te Midden-Nederland bevoegd. Ook kan je het geschil melden bij de het Europese onlineplatform voor geschilbeslechting.